90 dagen fitprogramma

Ja, ik doe graag mee met het 90 dagen fitprogramma.

Wandelen is “hot” het lijkt wel of iedereen er mee begint. Dat is ook niet zo heel gek want wandelen heeft een hoop voordelen.

  • Het is super gezond
  • Als je de afstand goed opbouwt is wandelen niet blessure gevoelig
  • Je ervaart veel meer van de natuur dan dat je fietst
  • Het zorgt voor extra verbruik van calorieën.

Ja je leest het goed, Extra verbruik van calorieën.

Bij een uur wandelen verbruik je ongeveer 300 calorieën, als je 15 km wandelt zit je zomaar op 1000 calorieën.

Met een combinatie van beweging = wandelen en een aangepast eetpatroon val je gegarandeerd af. Je verliest centimeters.

Je zult je veel fitter voelen en er stralend uitzien


Zelf moest ik 10 kilo afvallen van mijn cardioloog, mijn cholesterol was veel te hoog en een keer een hartstilstand was toch echt wel een waarschuwing. Hoe ging ik dit aanpakken.

Allereerst door iedere dag een stuk te wandelen. Rustig beginnen en opgevoerd tot dat ik zo’n 15 km zonder moeite op een dag kon lopen. Maar dat niet alleen, ik ging anders eten. Een stuk minder met en paar regels.

  • Mijn eten opdienen op kleine bordjes
  • Al is het nog zo lekker, geen tweede keer opscheppen
  • Op tijd eten
  • Voor het eten een glas water drinken

Maar het werd eentonig, ik viel steeds terug op hetzelfde soort eten. Wat moet ik nu weer eten. Daarom heb ik het 90 dagen fitprogramma ontwikkeld. Niet alleen een opbouwend programma om op een verantwoorde manier te wandelen maar ook 90 dagen eetsuggesties met recepten. Geen moeilijke dingen maar meestal snel en makkelijk klaar te maken.

Nooit meer, wat moet ik nu toch weer eten.

Ik ben op deze manier 10 afgevallen en voel mij een stuk fitter dan voorheen en mijn conditie is met sprongen vooruit gegaan. Ik ben van de bank afgekomen en heb er geen spijt van.

Kom jij ook van de bank af en doe je mee met dit fitprogramma?

Ja, ik doe graag mee met het 90 dagen fitprogramma.

Translate »